Wald is the Word for Lexus CT 200h Hybrid Hatch

The CT200h Black Bison Edition comes with a full aero body kit, composed of a new front bumper with LED lights on both corners, side skirts, revamped rear bumper with a matte black diffuser and new exhaust tips, and just in case those…134-ponnies under the hood decide to do something wald, roof and boot spoilers. .

Neelofa menunaikan umrah

“Ini kali pertama saya ke sini, syukur sebab saya diberi peluang untuk bertamu ke rumah Allah. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan baik dan saya berasa amat puas untuk berdoa di sini.

Harga rokok dijangka naik

Duti eksais tembakau dijangka dinaikkan tiga sen sebelum pembentangan bajet tahun ini.

Azrinaz: ‘Saya Masih Sama Seperti Dahulu’

SUDAH lama sebenarnya impian untuk menjadikan Cik Puan Azrinaz Mazhar Hakim sebagai penghias wajah hadapan Nona, tetapi kesempatan itu belum terbuka.

10 Warming Up Menuju Ramadhan

Sempena Ramadhan yang bakal tiba sama-samalah kita memanfaatkan dengan dengan secukupnya bulan Ramadhan ini.

Monday, July 16, 2012

Datuk Fadzley Master Chef Selebriti Pertama



Dato' Fazley berjaya mengumpul RM57,500 untuk Yayasan Jantung Malaysia!


 

Dato' Fazley menerima piala MasterChef Selebriti Malaysia secara rasmi malam ini di Malam Penghargaan MasterChef Selebriti Malaysia

Friday, July 8, 2011

Dua Tahun Bercerai Talak Tiga, Bernikah Semula Dengan Bekas Isteri


Suami 47 tahun, isteri 45 tahun, bercerai talak 3, dUa tahun lalu. Perkahwinan mereka lebih 20 tahun itu dikurniakan 5 anak, seorang menantu dan seorang cucu. Selepas bercerai suami tak nikah-nikah, manakala isteri bernikah dengan lelaki lain. Oleh kerana jodoh tak panjang, isterinya bercerai.

Maka hari ini mereka bernikah semula yang juga bekas suami-isteri yang pernah bercerai talak 3. Dipercayai, dorongan anak-anak membuatkan mereka kembali mendirikan rumahtangga. Hantarannya wang tunai RM 10,000.

"Semoga rumahtangga yang dibina kali kedua ini kekal hingga ke akhir hayat dan jangan ulangi kesilapan lama semasa perkahwinan kali pertama". Nasihat kadi sebelum lafaz akad nikah.

"Yer tuan kadi, semua itu dijadikan pengajaran dalam hidup saya. Saya berjanji tidak ulangi kesilapan lama". Lelaki tu.

Amaran polis



Keadaan boleh jadi tegang, jejas keselamatan; Penyokong 3 kumpulan ditegah masuk ibu kota

KUALA LUMPUR: Perintah larangan berada di lokasi panas sekitar ibu kota hari ini, bagi mencegah perhimpunan haram tidak terhad terhadap 91 individu dari BERSIH, PERKASA dan Pemuda UMNO tetapi semua penyokong mereka.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, menegaskan perintah larangan yang dikeluarkan Mahkamah Majistret di sini kelmarin, mengikut Seksyen 98 Kanun Acara Jenayah adalah langkah pencegahan bagi menghalang perhimpunan haram itu diteruskan.
Ismail berkata, polis terpaksa mengambil langkah mengetatkan kawalan untuk menentukan keselamatan orang ramai dan ketenteraman awam terus dikekalkan.

“Sekatan jalan raya di tempat tertentu terpaksa diadakan untuk mengelakkan kumpulan pengacau daripada memasuki bandar raya,” katanya pada sidang media di Bukit Aman, semalam.


Beliau berkata, hasil pemantauan dan penemuan beberapa senjata berbahaya sebelum ini, dipercayai ada kaitan dengan perhimpunan haram berkenaan, risikan keselamatan polis mendapati pihak tertentu masih bertekad menggunakan apa saja helah bagi meneruskan penganjuran perhimpunan tanpa permit itu.

“Walaupun langkah awal sudah diambil polis untuk menjamin keselamatan orang ramai khususnya dalam bandar raya Kuala Lumpur, penganjur perhimpunan haram ini masih berazam meneruskan niat mereka tanpa menghiraukan undang-undang, perintah mahkamah, nasihat serta amaran polis.

“Malah, mereka sudah mula bergerak masuk ke Kuala Lumpur secara persendirian dan kumpulan kecil untuk mengelak dikesan serta ditahan polis,” katanya.
Kelmarin, Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, 91 individu dari BERSIH, PERKASA dan Pemuda UMNO dilarang berada atau mengambil bahagian dalam apa-apa perhimpunan di semua lokasi panas di ibu kota antara jam 8 pagi hingga 6 petang hari ini.

Daripada semua mereka, 60 dari BERSIH, PERKASA (14) dan Pemuda UMNO (11). Antara yang tersenarai ialah Datuk S Ambiga, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Lim Kit Siang, Khairy Jamaluddin dan Datuk Ibrahim Ali.

Ismail juga berkata, maklumat menunjukkan kumpulan itu merancang berdemonstrasi dan berarak di beberapa lokasi di ibu kota dan merancang menggunakan masjid tertentu sekitar bandar raya Kuala Lumpur sebagai strategi mereka.

Sebelum ini katanya, polis sudah mengambil pelbagai langkah termasuk mencadangkan kepada penganjur supaya perhimpunan itu diadakan dalam stadium di luar Kuala Lumpur, tetapi permohonan permit diterima membabitkan perhimpunan dalam stadium di ibu negara.

“Polis sudah memanggil penganjur pada 7 Julai dengan cadangan perhimpunan itu diadakan di luar Kuala Lumpur untuk mengelak gangguan kepada kehidupan harian orang ramai, keselamatan awam dan kesesakan lalu lintas. Malangnya, cadangan ini pun ditolak dan pihak penganjur tidak mahu bertolak ansur,” katanya.

Pegang baju elak terselak

Catherine berdepan angin kencang sejurus mendarat

CALGARY: Sebaik saja pewaris takhta Britain, Putera William dan isterinya Catherine keluar daripada pesawat di Calgary, Kanada, Duchess of Cambridge itu terpaksa berusaha keras memastikan gaun sutera kuning rekaan Jenny Packham yang dipakainya tidak terselak ketika angin bertiup kencang ketika beliau berjalan menyeberangi landasan lapangan terbang.

Akhbar Herald Sun melaporkan, Putera William dan isterinya berada di bandar itu untuk menghadiri perarakan besar-besaran yang dihadiri 250,000 penduduk tempatan setiap tahun.
Kegagalan Catherine mengawal pakaiannya disiarkan seminggu selepas adik perempuannya, Pippa menggayakan penampilan memukau dalam gaun berkait yang jarang.
Pasangan diraja terbabit mendarat selepas jam 4.30 petang waktu tempatan dengan menggunakan Pasukan Griffon Kanada.

Mereka disambut Leftenan Gabenor Donald Ethell dan Datuk Bandar Calgary Naheed Nenshi serta wakil rakyat tempatan.

Isteri William turut membawa senyuman gembira kepada kanak-kanak perempuan penghidap kanser yang berhasrat menemuinya.

Kanak-kanak berusia enam tahun Diamond Marshall, mempunyai ketumbuhan besar di belakang badan hadir bersama bapanya, Lyall Marshall, 37, dan ibu tirinya Danielle, 32, memeluk Catherine sebaik beliau tiba di lapangan terbang.
Sebelum itu, kanak-kanak itu mengambil jambangan bunga daripada ibu bapanya dan menghadiahkan kepada tetamu diraja itu dan Catherine terus memeluk kanak-kanak itu.

“Kate sangat menarik dan penyayang. Untuk kanak-kanak yang mempunyai impian menjadi puteri, bertemu Kate membuatkan impiannya menjadi kenyataan,” kata Danielle. – Agensi

Tuesday, June 28, 2011

MALAYSIA VS TAIWAN: Kelayakkan Piala Dunia 2014 Brazil | Senarai Pemain Harimau Malaya


Perlawanan yang ditunggu-tunggu...pertembungan Malaysia dengan Taiwan di Stadium Bukit Jalil pada 29hb Jun 2011 bakal mempersoalkan apakah pasukan Harimau Malaya selayaknya bergelar jaguh ASEAN apabila memengai Piala Suzuki tempoh lalu...?

Taiwan ranking FIFA [160], Malaysia ranking FIFA [143]. Ranking tidak boleh dijadikan ukuran semata-semata...harapan tetap ada dengan permainan yang konsisten pasukan negara. Jika Malaysia menang, pasukan negara akan bertemu dengan Singapura [144] sebelum melangkah ke peringkat kumpulan bersama negara-negara lain terbaik Asia.

Jom semua rakyat Malaysia, meriahkan Stadium Nasional Bukit Jalil untuk sama2 memberikan sokongan padu kepada pasukan Harimau Malaya! Aku rasa Malaysia boleh menang game ni...jangkaan 2-0. Lama dah aku tak pergi SNBJ...insyaAllah esok akan bertemu dengan anda semua di sana...hehe...bajet macam pemain...siapa nak jumpa boleh jumpa di sana =)

Kepada semua penyokong Harimau Malaya terutama geng Ultras dari semua negeri, berhati-hati dalam perjalanan ke SNBJ...moga perjalanan anda selamat pergi dan pulang, insyaAllah.




Senarai Pemain Harimau Malaya



Penyerang
Norshahrul, Hadi, Safee Sali, Baddrol Bakhtiar dan Ahmad Fakri Saarani.

Tengah
Safiq Rahim, Amar Rohidan, Shakir Shaari, K. Gurusamy, Amirulhadi Zainal, S. Kunanlan, Ashari Samsudin dan S. Chanthuru.

Pertahanan
Aidil Zafuan Radzak, Muslim Ahmad, Fadhli Shas dan Farisham Ismail, Helmi Remeli, Asraruddin Putra Omar, Mahali Jasuli

Penjaga Gol
Khairul Fahmi, Sharbinee Alawi, Nasril Nourdin

Khairul belum pasti boleh jaga gawang


KESAKITAN bahu kanan selepas dirempuh pemain Lubnan pada aksi kelayakan Sukan Olimpik London, Khamis lalu masih lagi dirasai penjaga gol utama negara Khairul Fahmi Che Mat (gambar).

Pastinya situasi itu memberikan perkhabaran buruk buat skuad kebangsaan yang bakal berdepan Taiwan pada perlawanan pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, esok.


“Sejak menyertai latihan skuad kebangsaan saya hanya menjalani latihan ringan saja. Bahu kanan saya masih sakit bila digerakkan. Saya tidak tahu sama ada akan diturunkan atau tidak, terpulang kepada jurulatih untuk membuat keputusan.

“Saya memang bersemangat untuk bermain dan jika diturunkan, saya tetap bersedia,” katanya yang mengaku terpaksa meneruskan perlawanan itu dengan menahan kesakitan selepas terjatuh akibat dirempuh seorang pemain Lubnan ketika perebutan bola tinggi.


Khairul Fahmi yang turut mesra dengan panggilan Apek membantu skuad Olimpik negara layak ke saingan peringkat kumpulan kelayakan Olimpik London dengan menewaskan Lubnan 2-1.


Biarpun baru berusia 22 tahun, dia berjaya mengukuhkan tempatnya bersama skuad Harimau Malaya kendalian Datuk K Rajagobal selepas aksi tangkasnya menyumbang kepada kemenangan negara pada Piala Suzuki AFF, Disember lalu.

Jika Khairul Fahmi tidak berada di tahap terbaik menjelang perlawanan esok, tempatnya dijangka bakal diisi penjaga gol Terengganu, Mohd Sharbinee Allawee Ramli atau Mohd Nasril Nourdin dari Perak.

Batu Terapung Israk Mikraj Yang Palsu dan Asli [Gambar]

Gambar PALSU kononnya Batu Terapung / Tergantung di Palestin


Salam A'laik.. Sepertimana yang kita semua sedia maklum, 27 Rejab merupakan ulangtahun peristiwa Israk dan Mikraj. Setiap kali itu juga, pasti gambar-gambar palsu batu terapung berkaitan Israk Mikraj disebarkan ke serata dunia internet dan hasilnya, ramailah yang mempercayainya. Jadi, rasa ia satu kewajipan untuk saya sebarkan kepada sesiapa yang masih belum tahu tentang perkara ini.

Berikut adalah gambar-gambar palsu yang kononnya ia adalah Batu Terapung atau Batu Tergantung tersebut.




Teknik murahan sebenarnya.. Edit guna Photoshop..



Jadi, mana batu terapung yang aslinya? Berikut adalah gambar ASLI dan SAHIH Batu Terapung yang disebut dalam peristiwa Isra’ Mikraj..


Batu Terapung (asli) Dalam Peristiwa Isra' Mikraj



Berikut adalah soal-jawab dari seorang hamba Allah dengan Dato’ Dr. Haron Din mengenai Batu Terapung / Tergantung seperti yang dinyatakan dalam sejarah Isra’ Mikraj.

SOALAN:
Dato’, saya telah melihat gambar dalam internet dan mendengar beberapa ceramah Israk Mikraj, ada penceramah menunjukkan gambar batu besar yang tergantung-gantung di Masjidil Aqsa, Baitulmaqdis. Adakah benar batu itu terapung (tidak berpijak di bumi) dan terlepas daripada tarikan graviti? Pohon Dato’ perjelaskan apakah sebenarnya.

JAWAPAN Dato’ Dr Haron Din :

Tempat Rasulullah SAW Dimikrajkan
Ulama umumnya berpendapat Rasulullah SAW bermikraj dari satu tempat di Baitulmaqdis yang disebut sebagai Qubbatul Mikraj (kubah tempat dimikrajkan). Tempat itu juga dikenali sebagai Sakhrah Baitulmaqdis.

Pengalaman Al-Imam Abu Bakar Ibnul ‘Arabi
Dalam kitab al-Israk wal-Mikraj oleh Khalid Saiyyid Ali di halaman 82, atas tajuk yang bermaksud ‘Tempat Nabi bermikraj’, disebut di bawahnya suatu penulisan (yang bermaksud): “Berkatalah al-Imam Abu Bakar Ibnul ‘Arabi, ketika membuat penjelasan (syarah) Kitab al-Muwattak oleh Imam Malik disebutkan, batu besar di Baitulmaqdis adalah suatu keajaiban Allah SWT.

“Batu itu berdiri sendiri di tengah-tengah Masjidil Aqsa, tergantung-gantung dan terpisah daripada semua bahagiannya dengan bumi. Tidak ada yang memegangnya, melainkan Yang Memegang langit, daripada jatuh menimpa bumi.”

“Di puncaknya dari arah selatan, itulah tempat kaki Nabi SAW berpijak untuk menaiki Buraq, di sebelah itu agak condong. Dikatakan kerana kegerunannya atas kehebatan baginda SAW maka batu itu tergantung. Saya sendiri takut untuk berada di bawahnya, kerana takut batu itu menghempap saya kerana dosa-dosa saya.”

“Setelah beberapa ketika kemudian, saya pun memberanikan diri dan masuk berteduh di bawahnya, maka saya dapat melihat pelbagai keajaiban. Saya dapat menyaksikan ia dari semua arah. Saya benar-benar melihatnya terpisah dari bumi. Ada arah yang lebih jauh terpisah dari bumi daripada arah yang lain.”

Inilah penulisan yang saya rujuk daripada penulisan seorang ulama besar yang dikenali dengan nama Ibnul ‘Arabi. Daripada sinilah timbul cerita demi cerita yang menyatakan batu tempat Nabi Muhammad SAW tergantung-gantung. Itu adalah cerita dahulu. Ada sandarannya, ada catatannya dalam kitab-kitab yang berautoriti, termasuk daripada kitab yang saya sebutkan tadi.

Batu Terapung Pada Hari Ini Dari Pengalaman Dato’ Dr Haron Din
Ada pun mutakhir ini, saya sendiri berpengalaman, telah masuk dan melihat batu tersebut, yang sekarang tempat itu dikenali sebagai Qubbatul Sakhrah (kubah yang di bawahnya ada batu). Sekarang ini sudah berada di belakang daripada Masjid al Aqsa.

Jika dilihat Masjid al-Aqsa, imam akan dilihat berada nun jauh daripada arah kiblat dan berakhir kawasan masjid dengan Qubbatul Sakhrah ini.


Satu lagi gambar asli dan sahih Batu Terapung. Para Jemaah Mengambil Kesempatan Solat Di Bawah Batu Terapung



Meneliti Batu Terapung
Saya telah memasuki tempat ini, berpeluang melihat batu itu dan masuk ke bawahnya. Memang batu itu benar-benar wujud dan terletak di tengah-tengah bangunan. Gambaran sekarang ini, batu itu jika dilihat daripada bawah, seolah-olah seperti sebuah payung besar, seperti gua yang kita berada di bawahnya. Saya menganggarkan keluasan tempat itu, sebesar ruang solat untuk 20 atau 25 orang, jika untuk masuk bersesak-sesak boleh sampai 150 orang.

Keadaan Berubah
Merenung batu itu dengan cermat, saya dapati ia sekarang terletak di atas fondisi konkrit batu yang kukuh. Di segenap arahnya berpijak ke atas fondisi itu dan tidak nampak pun ia tergantung seperti yang dijelaskan di atas. Semasa lawatan itu, saya kebetulan bertemu dengan Imam Besar Masjid al-Aqsa yang berada di situ, di samping pemandu pelancong kami. Mereka menyatakan memang dahulu batu besar yang macam payung itu tergantung-gantung.

Kegerunan Hati Manusia
Oleh kerana banyak pembesar-pembesar negara dan banyak pelawat-pelawat luar datang, mereka terperanjat dan amat gerun dengan keadaan batu itu, banyak yang tidak berani masuk di bawah batu itu, kerana takut tiba-tiba batu itu menghempap. Memandangan hal keselamatan penting dan mengelak daripada berlakunya berbagai tanggapan orang ramai ke atas keadaan yang unik itu, maka pihak berkuasa mengambil tindakan membina fondisi yang menyambung batu itu dari bumi.




Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More