Sunday, June 5, 2011

Kenduri Kawin: Cara Terbaik Berjimat !



Salam semua, mesti sehari dua ni kita asyik pergi makan kenduri jer. Almaklumlah cuti sekolah la katakan. Selalunya dah jadi adat bila cuti sekolah jer mesti penuh dengan kad kenduri. Rumah kawan, sedara , pok cik, mok cik n sampai rumah awek lama pun kita pegi. Kendurilah katakan.


Ada sehari tu saya terbaca kat paper, saya pun tengok macam menarik jer fakta ni.....bukan apa cara nak jimatkan kenduri kahwin. Tambah plak sekarang ni semua barang mahal. jadi bagi mereka yang nak kahwin boleh tiru cara ni ..



Seorang ibu melalui detik paling istimewa apabila empat anaknya
melangsungkan perkahwinan serentak, sekali gus membolehkannya menerima empat
menantu hari ini.Tiga anak lelaki dan seorang anak perempuan Noriah Abdul Aziz,
54, memilih hari ini iaitu tarikh kematian bapa mereka, Azizan Abdul Aziz
kira-kira 15 tahun lalu untuk memulakan kehidupan berumah tangga.Pasangan
mempelai itu ialah Mohd. Aizuddin Azizan, 29, dan pilihan hatinya, Noorazizah
Mohd. Noor, 25; adiknya, Mohd. Afendi, 27, dan Norfadilah Abdul Halim, 21; dan
Mohd. Afami, 24, yang memilih Norashikin Abd. Razak, 22.Anak perempuan Noriah,
Noradila, 22, pula menjadikan Amzani Kamaruzaman, 25, sebagai teman hidup. Dua
lagi anaknya, Norliana, 18, dan Norshamila, 15, masih belajar.Menurut Noriah
yang juga seorang guru di Sekolah Menengah Tunku Putera di sini, selain gembira
dan terharu, dia turut berasa lega apabila empat anaknya itu bersetuju
mengadakan majlis perkahwinan serentak.Ini kerana, dia dapat menjimatkan belanja
perkahwinan anak-anaknya sekitar RM6,000 hingga RM8,000 seorang."Saya sangat
bersyukur kerana mendapat empat menantu serentak hari ini," katanya ketika
ditemui pada majlis perkahwinan yang dihadiri kira-kira 1,500 tetamu di rumahnya
di Kampung Bukit Palong, Bongor dekat sini hari ini.Selain menumbangkan seekor
lembu untuk menjamu para jemputan, majlis turut diserikan pertunjukan pencak
silat.



p/s cepat la dpt cucu berderet-deret dlm setahun lagik pacit oiii.....he...he.....


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More